کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار
سرخط خبرها

ادامه روند کاهشی قیمت مرغ | قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسید

  • کد خبر: ۵۳۸۹۸
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
ادامه روند کاهشی قیمت مرغ | قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسید
رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ در اکثر استان‌ها به کمتر از نرخ مصوب در بازار رسیده است. استمرار روند کاهش قیمت مرغ باعث کاهش میل مرغداران به جوجه‌ریزی شده‌است. اگر دولت وعده خود در تامین نهاده‌ها و اصلاح قیمت مصوب را عملی کند، جوجه‌ریزی مجدد به میزان کافی برای شب عید انجام خواهدشد و مشکلی در تامین مرغ بازار شب عید نخواهیم داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از استمرار روند کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۴ هزار تومان و مرغ گرم ۲۱ هزار تومان است.

وی افزود: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته که این امر نشان دهنده کاهش میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی است.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت مرغ در اکثر استان‌ها به کمتر از نرخ مصوب در بازار رسیده است، بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود که همانند مقطعی که قیمت مرغ بالاست و مرغداران را مجبور به عرضه با نرخ مصوب می‌کند، در شرایط فعلی هم به داد آن‌ها برسد چرا که اجرای تعهدات یک طرفه نمی‌شود.

به گفته وی، در شرایطی که قیمت مرغ به کمتر از نرخ مصوب در برخی استان‌ها رسیده است، دولت با اجرای تعهدات خود باید اقدام به خرید مرغ با نرخ مصوب از مرغداران کند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه بخش عمده ذخایر استراتژیک پشتیبانی امور دام طی چند ماه گذشته در بازار توزیع شده است، بنابراین انتظار می‌رود که با نرخ مصوب اقدام به خرید مستقیم مرغ از مرغدار کند تا ضمن کاهش زیان تولیدکننده، ذخایر خوبی هم برای خود ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نهاده مورد نیاز مرغدار با نرخ مصوب تامین می‌شود، بیان کرد: دولت به ازای هر کیلو مرغ ۴ کیلو نهاده در اختیار مرغدار می‌گذارد که این‌میزان‌کم است بویژه در شرایط فعلی که امکان فروش به دلیل نبود تقاضا در بازار در سن ۴۰ روزگی فراهم نیست و مرغدار به ناچار بیش از این سن باید مرغ خود را در سالن نگه داری کند.

اسداله نژاد با بیان اینکه امکان فروش مرغ با وزن پایین در اکثر مواقع فراهم نیست، گفت: در ۷۵ تا ۸۰ درصد مواقع مرغ با وزن و سن بالا در بازار عرضه می‌شود، به همین‌خاطر انتظار داریم که سهمیه دان مرغ واحد‌ها به طور کامل تامین شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: اگر تامین نهاده با نرخ مصوب به ۱۰۰ درصد برسد، دیگر شاهد بازار سیاه و عرضه با نرخ‌های بالاتر نیستیم.

وی نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۹ هزار تومان و ذرت را ۳ هزار  و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود بازار نهاده انتظار می‌رود که قیمت ذرت به نرخ قبلی خود برسد.

اسداله نژاد با تاکید بر خرید مرغ به صورت مستقیم از مرغدار بیان کرد: دولت به منظور حمایت از تولیدکننده باید به تعهدات خود عمل کند، همانگونه که در مقاطعی که بازار آشفته است و به مرغدار فشار می‌آورد که با نرخ مصوب اقدام به عرضه کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت فعلی فروش جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و تامین بخش اعظم نهاده بازار آزاد طی ماه‌های اخیر، قیمت تمام شده برای هر کیلو مرغ بیش از ۱۷ هزار تومان است.

وی افت قیمت مرغ و زیان مجدد مرغدار را یکی از دلایل اصلی کاهش جوجه ریزی اعلام کرد و گفت: با استمرار روند فعلی و عدم افزایش قیمت مصوب مرغ با بحران در بازار روبرو خواهیم شد و به عبارت دیگر تجربه تلخ سنوات گذشته برای تولیدکنندگان مرغ مادر تکرار می‌شود که به همین خاطر دولت باید به وظایف خود مبنی بر خرید مستقیم مرغ از مرغدار و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده عمل کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در تامین مرغ شب عید نداریم، تصریح کرد: با وجود آنکه جوجه ریزی‌های فعلی ۴۵ روز بعد به بازار عرضه می‌شود، از این رو تا بازار شب عید یکبار دیگر باید در واحد‌ها جوجه ریزی شود که بدین ترتیب اگر دولت به تعهدات خود در تامین نهاده عمل کند و قیمت مصوب بر مبنای مولفه‌های تولید اصلاح شود، مشکلی در تامین مرغ بازار شب عید نخواهیم داشت.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->